Sivut

keskiviikko 5. maaliskuuta 2014

Kärryt

Olen jo jonkin aikaa selaillut kaikkia mahdollisia hevoskärryjen myyntipalstoja koppakärryjen toivossa. Siinä onkin muuten sitten hommaa, koppiksia kun tuntuu olevan lämppäreille, suokeille ja shettiksille, mutta välikoko issikka on vähissä. Russ-ponin koppikset kävisi, mutta niitä on harvassa. Sitten kun jotkut kivat löytyi, ne oli joko liian kalliit tai sitten sijaitsivat toisella puolen Suomea.

Ihan sattumalta laiskana lauantaina katselin taas ilmoituksia ja valjakkoajopuolelta löytyi ilmoitus. Hyökkäsin heti kimppuun, kuvan kärrit eivät olleet koppakärryt, vaan oikeat valjakkokärryt. Heti ensimmäinen kysymys myyjälle oli että meniskö nää kärrit issikalle. Olivat kuulema olleet senttiä matalammalla rotevalla russilla, joten sanoin oitis haluavani ne.

Sunnuntaina lähdin pakulla hakemaan Mörrille hienot kärryt ja melkoisen seikkailun jälkeen jopa löysin perille! Vastassa oli hienot kärryt ja olin aivan myyty, nämä olivat paljon paremmat mihin olin varautunut! Hieno leveä ja paksu puupenkki selkänojalla, mustaksi maalatut tukevat metalliosat, paksut ilmarenkaat keltaisine puolineen ja mulla leveä hymy. Kauniit!

Myyjä kertoi että ne on tasapainotettu russia varten, eli tuskin se sentin ero vaikuttaa suuntaan tai toiseen. Olin aivan tohkeissani, aisojakin sai pidennettyä Mörriä varten ja nyt meillä oli siis ihan kisakäytössä olleet valjakkokärryt. Näitä en edes uskaltanut toivoa saavani, tai jos saisin, ne olisivat maksaneet maltaita, mansikoita ja hunajaa...

Kärryihin kuuluu jopa pienet sievät tuikkulamput, mitkä on NIIN suloiset! Kaupan päälle sain vielä ajopiiskan, harjoittelua varten isoja kartioita ja juuri vaihdettujen pyöränlaakerien tilalle vielä toisetkin laakerit. Nämä on sitten aivan valmiit ajoon, kunhan aisat vain laittaa kiinni.

Kyllä mulla oli hymy herkässä kun ajelin tallille, mulla kävi aivan mahdottoman hyvä onni. Tallilla Tuulikkikin kehui rattaita ja ihmetteli että maltanko mä ollenkaan lähteä kärryjen luota kotiin. Pitäisi vissin kuskata makkariin ne kärrit, voisin ihailla niitä unissanikin! Pienet lyhdyt otin mukaani, pesin ne kotona odottamaan pääsyä kärryn kyytiin! :D

Hieman hassu kuvakulma kun kärryt ovat selälteen ja ilman aisoja...

Näihin pikkuisiin lyhtyihin saa tuikun iloisesti tuikkimaan! <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti